Monday, November 4, 2013

Saya sangat pasti semua orang pon mahu berubah kepada yang lebih baik.

Wrote By Aleen Afifi
Haiii..

Sihat ker hari nih? Seronok lah orang di sekitar Pahang and Kelantan, hari ni korang cuti peristiwa, saya ni orang Pahang tapi tak entitle nak dapat cuti peristiwa. Ape nak buat. Kerja tetap kena pegi sebab itu lah mata pencarian saya buat masa ini. Itulah tempat saya mencari rezeki bagi mendapatkan sepinggan nasi tapi lauk penuh keliling nasi itu (hiks).

For the time being, saya juga sedang menjinakkan diri dengan bisnes online. Buat masa ni saya buat secara kecil kecilan je dulu, sebab saya masih perlukan tunjuk ajar dari sifu sifu saya yang saya kira sentiasa ada bilamana saya perlukan mereka.

Saya faham situasi semua orang yang bekerja makan gaji as I also a worker and I earn my monthly salary same as you. Saya juga faham how the money that we earned every month, gone as *petik jari saje kan. After deduction on utilities bills, car loan, house loan, personal loan, PTPTN loan, nursery, groceries and etc berapa lah yang tinggal dalam account bank kita. Tu belum masok deduction hutang dengan mak, kakak, atau jiran kawan baik nenek kita. Haaa gitu.

At one point, we forgot about the saving, that is a must to have it.

I have been through to a blog that I assumed everybody knows the writer/author. I read her blog since 2008 without knowing her background very well (yela bukan kawan rapat pon kan). From read her blog, my passion to be success as like her, macam membuak buak, but I do not even know how to start.

One day, terbaca di facebook yang mana, my leader sekarang ni, mencari bisnes partner. At that time saya tak tahu apa apa pasal apa requirement to be her bisnes partner ni. Then a group whatapps has been created to teach how to getting started into this business.

So then I decided to join, tapi dengan syarat ke atas diri saya sendiri, saya tak mahu keluarkan modal yang beribu, sebab saya tahu kemampuan saya tahap mana. *nanges.

Bila dah lebih dua bulan saya join business ni, saya dah nampak dah kebaikannya walaupon masih samar dan saya perlu 'menyelak' lebih banyak bidai untuk saya sampai kepada kejayaan hakiki.

Insyallah jika saya fokus dan istiqamah, saya yakin Allah akan buka jalan rezeki untuk saya seluas luasnya. Tujuan atau matlamat saya cuma satu iaitu membantu meringankan beban suami saya yang saya lihat semakin hari semakin berat sehinggakan rambut di kepala pon asyik gugur saban hari tapi perut tak juga kempis *ok tak ada kaitan.

Saya harap segala nya akan berjalan lancar dan kejayaan yang saya damba harapnya menjadi milik saya dan keluarga kelak. Amin.

0 BiseekBuzz:

Post a Comment

kalau tinggalkan jejak anda adalah hensem. kalau tinggalkan komen anda adalah cantik...

anda yang membuat pilihan...

senyum sikit...

 

Like Seriously?? Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template