Wednesday, May 15, 2013

Mengimbau zaman dahulukala tatkala ubi kayu rebus cicah kopi panas adalah favorite seantero Melayu sedunia. Cehhhh!!!

Wrote By Aleen Afifi
Assalamualaikum Cik Harimau..

Ekekekekkee..

Since saya sedang gelabah buat assignment nih. Macam bosan lah pulak mengadap je benda nih. Saya decided nak take five la kejap. Tapi saya rasa nih dah bukan take five nih. Rasanya take five jugak, tapi five hours. Ekekekkee.. Pastuh assignment saya tu terbengkalai la jawap alkesahnya. Gitu...

Tak ada ape nak cerita sebenarnya, tapi macam tak best je kalau tak update. Memang lah traffic yang masok blog saya tak ler seberapa tapi kena lah update jugak. Sebab memang create blog sebab nak update cerita kan. Haaaa tengok... Kalau membebel tuh memang panjang je kan. Ekekekekke..

Saya tadi install catridge dekat printer saya nih. Lepas tuh lupa nak print apa. *mengom. 

Pastu saya cari cari thumbdrive saya yang 8GB tuh mana ler letaknya kan. Tak jumpa. Masa saya cari cari tuh saya jumpa album lama. Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmaaaaaaaaa sangat dah album gambar tuh. Zaman tentera Jepun tak wujud lagi lah kot lama nya gitu. *pedooh bebenor.

Jumpa la gambar gambar higusan dulu.
Macam muka Arissa.

Masa nih saya tadika rasanya. Ke darjah dua entah lah lupa. Masa nih rombongan pergi Melaka. Dapat pergi Melaka dulu dulu dah macam dapat pergi HongKong Disneyland rasa bahagianya. Tak percaya, tanyalah sesape yang sezaman dengan saya. Haaaaa.. Kalau dapat keluar jalan jauh sikit dari rumah tuh memang dah rasa kaya habes dah. Macam tuh lah yang saya rasa waku dapat pegi Melaka nih haaa. Innocent tak muka? Hahahhaha..


Yang nih saya tak tahu umur saya berapa. Sebelah saya tuh adik saya. Si botak. Nampak tak duit saya pegang tuh. Hooooooooooooooooiiiiiiiiii!!!!!! Seringgit dulu macam sepuloh ringgit tahu. Besornya nilai dia. Baju yang kami pakai tuh mak saya jahit sendiri. Dulu lah mak saya memang rajin menjahit. Sekarang nih, mintak jahit butang je pon, terus dia kata tangan dia terseliuh, tak leh nak jahit. Hahahahha.. Jangan lah percaya pulak. Takkan lah jahit butang  saya nak suruh mak saya plak kot. Saya pon boleh buat apa. 

Muka macam gangster kampung Dusun sungguh kan. Hahahhahaha. Masa nih dekat rumah Aki belah mak saya dekat Kelantan. Yang paling kecik tuh adalah mak saudara saya yang paling bongsu. Giler lah kan, nenek saya melahirkan dia selepas saya adek beradik lahir. 

Productive sungguh arwah opah saya. Hahahahaha. Dah nak buat macam mana, Allah nak bagi rezeki tuh ha. Terima je lah kan. Dulu kami susah nak balik Kelantan, (sekarang pon). Dulu lagi susah lah. Kalau bukan time raya haji, memang tak jejak lah kami kat sini. Plak tuh bukan tetiap tahun pon bole balik. Pendek kata mak saya memang banyak mengalah dengan abah saya. Huhuhuhu. 

Dulu kan susah. Kereta tak ade. Kalau nak balik kampung terpaksa lah abah sewa keeta. Kereta kalau sewa sehari murah tak ape lah jugak. Nih sampai RM80 sehari. So abah memang pikir banyak kali lah jugak nak sewa ke idak. Kalau ma saya dah tarik muka dah sebab saban tahun tak balik kampung mak saya, so abah saya usahakan lah jugak cari duit nak sewa kereta balik Kelantan. 


 Sori lah ye, malas nak susun gambar.

Nih masa saya tadika. Yang paling comel tuh, saya lah tuh. Sebelah saya tuh bukan scandal ok. Entah lah sape. Lupa sudah. Cikgu yang susun nih. Saya menurut je. Ramai kawan kawan tadika saya yang saya masih kenal dalam gamba nih. Tapi kalau terserempak semua buat tak kenal. Macam lah saya nih buruk sangat sampai tak nak tegur. Huh....

Kawan saya yang baris depan yang duduk tuh, tempat duduk kedua dari kanan tu, yang tak pandang camera tuh, nama dia Linda. Sangat lah cermat. Dia kalau tulis pakai pembaris tahu. Memang lambat lah dia menulis. Kalau tulis huruf 'B' ke 'F' ke semua dia nak pakai pembaris. Cikgu dah banyak kali tegur. Tapi dah memang attitude dia macam tuh kan. 

Sekarang dia jaga kedai runcit mak dia je. Tak mahu kerja. Sedangkan dia lulusan ijazah UUM. Entah lah apa sebab dia tak mahu kerja. Huhuhuu.
Haaaaaa yang nih, entah pasai apa saya buat muka macam tuh. Gigi comel sangat kot time tuh. Hahahahaha. Yang pakai baju kurung dengan yang lelaki belakang tuh adalah adik mak saya. Mak cik saya tuh dah kawen dah, ada dua orang anak pompuan. Yang paling kecik depan sekali tuh pon dah kawen dah sekarang. Ada tiga anak. Pakcik saya yang belakang tuh baru nak kawen bulan depan. Insyallah.

Saya, kakak sulong saya dan kakak kedua saya dalam gambar nih. Memasing sudah ada seorang anak perempuan. Kakak saya yang kedua tuh sedang pregnant anak kedua. Tak lama dah tuh nak meletop. Huhuhuhu.
Hoooooooooohhhh.....

Yang nih entah lah mana datang nya. Sesat ada dalam album saya. Hahahahhaaa. Masa nih saya tak tahu lah umur dia berapa tahun.

Haiiii Kutex, awat stimmmm sangat muka?? Suka noo duduk dalam air? Hahahahaa. Agaknya masa zaman dia nih saya masih bersekolah lagi ha. Mungkin saya baru masok darjah empat kot. Hahahahaa. Entah macam mana boleh berjodoh plak saya dengan dia nih. Huh....!!!.

Yelah jodoh tuh kan rahsia Allah kan. Kalau saya tak kawen dengan dia nih, takkan ada lah Arissa. Takkan ada lah saya merasa pengalaman dihalang dari berkawen dengan dia nih. Takkan ada lah saya merasa pengalaman diherdik sebab saya datang dari keluarga miskin. Sampai ada anak satu pon asyik duk cemuh, saya nih orang miskin. Saya pedulik hapa. janji Kutex sayang saya sudah lah.

Semiskin keluarga saya pon, kami tak pernah lah pulak sampai mintak beras dari jiran jiran apetah lagi mintak beras dari awak. Tak pernah lah pulak berlapar sebab tak ade lauk nak makan kat rumah. Tapi tak apa lah. Awak nak kata apa pon awak kata lah. Saya tak berkudis sikit pon. Yang dapat saham dosa nya awak. Saya dapat pahala. 

Ehhhhh..

Melalut dah nih.

Oklah saya berundur dulu. Jumpa lagi nanti nanti.

Assalamualaikum....

0 BiseekBuzz:

Post a Comment

kalau tinggalkan jejak anda adalah hensem. kalau tinggalkan komen anda adalah cantik...

anda yang membuat pilihan...

senyum sikit...

 

Like Seriously?? Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template