Thursday, January 31, 2013

Treenea VCOA Antioxcidant

Wrote By aleen afifi

Assalamualaikum...

Masih belum terlewat saya nak ucap Selamat Tahun Baru Masihi buat pembaca blog saya. Saya yakin  semua orang sudah memasang niat yang baik baik bagi tahun baru ni kan. Sama macam saya jugak. Siapa yang tak mahu mengubah kehidupan mereka kepada yang lebih baik. Jadi saya mengambil peluang ini untuk mencuba naseb dalam penjualan online biarpun saya tahu saya agak kecewa dengan kebolehan marketing yang saya miliki.

Rezeki manusia itu sememangnya rahsia Allah. Jika saya tak mencuba, saya jugak takkan tahu dimana tahap yang mampu saya capai. Ehhhhh banyak pulak cekadak omelan saya, padahal nak promote satu barang saje. Ekekekekek maafkan saya.

Pernah dengar tak pasal mana-mana produk yang membawa nama VCO atau nama pasar taninya ialah Minyak Kelapa Dara. Ehhhh sapa yang tak tahu memang sah sah dia tak pernah pergi pasar tani. Entah entah pasar tani tuh pon dia tak tahu apa. Ekekekek..


TREENEA VCO ANTIOXCIDANTS
-Google image-

Siapa yang tak tahu apa kebaikan minyak kelapa dara nih??? Ok saya nampak ramai yang sedang angkat tangan kanan sambil jari telunjuk tangan kiri mengorek hidung. Ehhh acah je.

Tak ape lah kalau tak tahu saya bagitahu lah apa kebaikan minyak kelapa dara nih bagi kita kaum hawa nih. Yang dah tahu tuh, boleh lah meninggalkan 'papan kenyataan' ini. Ekekekekke. Ehhh nak cerita ke nak mengarut saya nih. Ekekekeke..

Berikut saya copy paste kan kebaikan minyak kelapa dara hasil carian pakcik baik hati tak pernah bersungut, Pakcik GoogleCarianMasaKini nama dia-nama Komersial ok.


  • Minyak kelapa dara memiliki banyak manfaat kesihatan seperti untuk rawatan rambut, rawatan kulit, mengawal kolesterol, menurunkan berat badan, meningkatkan sistem kekebalan tubuh, pencernaan dan metabolisma, mencegah masalah buah pinggang, penyakit jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis atau diabetes, HIV dan kanser, Penjagaan gigi dan kekuatan tulang. Manfaat Minyak kelapa dara dikaitkan dengan kewujudan asid laurik, asid capric dan asid caprylic, dan ia memiliki sifat-sifat seperti antimikrob, antioksidan, antikulat, antibakteria.
  • Minyak kelapa dara memberikan berbagai manfaat untuk kesihatan, walaupun fungsinya secara tepat tidak diketahui, ia telah banyak digunakan dalam Ayurveda, kaedah perubatan tradisional India.
Ehhhh kejap kejap, moh ler kita tengook dulu apa kandungan minyak kelapa dara ni.

kandungan asid laurik dalam minyak kelapa dara
  • Tubuh manusia mengubah asid laurik menjadi monolaurin yang diperlukan untuk membantu mencegah virus dan bakteria yang menyebabkan penyakit seperti herpes, influenza, cytomegalovirus, dan termasuk HIV. Ia membantu dalam memerangi bakteria berbahaya seperti listeria monocytogenes dan pylori heliobacter, dan protozoa berbahaya seperti giardia lamblia.
  • Minyak kelapa dara mempunyai 90% lemak tepu yang mana ianya mempunyai kebaikan dan kelebihan yang tersendiri, yang mana dapat mengurangkan risiko mendapat kanser,penyakit jantung, mahupon penyakit penyakit kronik yang lain.

Antara kebaikan lain Minyak Kelapa Dara yang saya kira semua orang pon mahukan tubuh badan mereka mendapat kebaikan berkenaan tanpa melalui proses yang sukar. Saya listkan di bawah supaya senang semua yang membaca memahaminya dengan lebih mendalam.

  1. baik untuk penjagaan kulit
  2. melambatkan proses penuaan
  3. mengurangkan risiko sakit jantung, darah tinggi dan kadar kolestrol tinggi
  4. mengatasi masalah berat badan
  5. baik untuk sistem pencernaan
  6. meningkatkan imunisasi dan kekebalan tubuh
  7. membantu untuk rawata rambut
  8. mengawal kandungan gula dalam darah (mengurangkan risiko diabetes)
  9. baik untuk tulang dan penjagaan gigi
  10. ianya juga baik untuk orang yang sedang berdiet.
Bagi yang belum tahu, Treenea VCO Antioxcidant ni datang dalam bentuk kapsul (ade ker produk VCO bukan dari bentuk kapsul?) ataupon softgel. Dia adalah sangat comel mengatasi kecomelan donut yang ada strawberi kat tengah. Erkkkkk...


Bagi mereka yang mempunyai masalah kulit muka yang agak teruk, disarankan makan 2biji sebelah pagi (selepas breakfast), 1biji sebelah malam, and ambil 1biji, cucukkan dengan jarum, agak agak ade lubang kecil tu, picitkan dan ratakan keseluruh muka. Lakukan sebelum tidur, selepas mencuci muka. Insyallah akan ada perubahan jika dilakukan secara konsisten dan bersungguh.

Siapa yang tak mahu kelihatan cantik. Bila kita cantik,kita akan lebih berkeyakinan, bila kita berkeyakinan, sudah tentu kita akan selalu tersenyum. barulah pakej awek muda. Pasangan pon makin sayang.

Nampak tak, kelihatan cantik dan berkeyakinan memainkan impak yang besar dalam kehidupan kita.

Dah panjang lebar saya membebel. Saya membebel dekat Kutex pon tak panjang berjela macam ni. Adoiii..

Dalam 1 botol ada 60biji, jika makan 2biji sehari sekotak akan dapat bertahan selama sebulan (jika bulan tuh ada 30 hari).

Dan saya sarankan, siapa yang membeli, sila makan ikut aturan dan ikut dos yang disarankan. Bukan apa, bimbang cepat habis, dan gaji belum dapat nak dapatkan stok baru, kang skip kang, rasa macam tak lengkap hidup, sila jangan salahkan ibu mengandung pulak. Ekekekekek

Harga:

RM40 -sekotak *Semenanjung & RM43 *Sabah/Sarawak
Postage:RM6 *Semenanjung & RM9 *Sabah/Sarawak

Kalau nak tahu dengan lebih lanjut boleh komen kat sini, atau boleh emailkan ke alin.afifi@gmail.com. Saya akan cuba bantu mana yang bole.

Nak order boleh lah teros email je dekat alin.afifi@gmail.com dengan subject ORDER VCOA. Berserta detail peribadi:
  • Nama penuh
  • Alamat penghantaran
  • No. telefon
  • Produk 
  • Kuantiti.
Sama sama lah kita berusaha untuk kelihatan cantik dan berkeyakinan, jika kita tak cuba untuk berusaha, siapa lagi yang mahu berusaha untuk kita. Hanya kita yang mampu mengubah penampilan kita kepada apa yang kita mahu.

nota kaki blog: saya only support COD di kawasan Kuantan sahaja, yang dari kawasan lain saya akan cuba hantarkan melalui pos.

"Kelihatan Cantik adalah kunci Keyakinan Memuncak"

Hammmmmmbooooooiii sangat, siap ada tagline.





6 BiseekBuzz:

.::WaNiE::. on January 3, 2013 at 11:39 AM said...

Aleen,

" ade ker produk VCO bukan dari bentuk kapsul?)"

baru2 ni je ada vco yg softgel. dedulu dia dalam bentuk oil tu je,dalam botol, makan guna sudu. hehehehe

Aku dah penah makan vco tapi brand lain, almost 3 weeks then aku totally stop. :) sebab tak kene dengan badan.

tapi org lain banyak yg ada kesan positif kan.


aleen avril on January 3, 2013 at 11:54 AM said...

aku mana lah tahu ade ke tak bentuk lain selain dr softgel...

aku pon tgh try mkn benda nih....

hopefully sesuai la dgn dalaman aku....huhuhu..

.::WaNiE::. on January 4, 2013 at 10:51 AM said...

aleen, biasanya mmg ok. sbb dia mmg xde side effect

mmg bdan aku ni mengada2..

bukan sekdar vco, apa2 supplement yg aku makan mmg xkena ngn badan. mcm dia reject supplement, spirulina, vit c, vit b+, semua ok hahahaha.

aleen avril on January 4, 2013 at 11:09 AM said...

ohhh ko alahan kot..

xpe2...yg penting tuk pompuan adalah Vit C je kot...

shyda omar on May 19, 2013 at 7:59 PM said...

kuantan ni area mana sis ?

shyda omar on May 19, 2013 at 7:59 PM said...

kuantan ni area mana sis ?

Post a Comment

kalau tinggalkan jejak anda adalah hensem. kalau tinggalkan komen anda adalah cantik...

anda yang membuat pilihan...

senyum sikit...

 

Like Seriously?? Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template