Sunday, March 3, 2013

Pengalaman mencemaskan.

Wrote By Aleen Afifi

Assalamualaikum...

Ni saya cerita pengalaman saya dan Kutex yang menjadi pengajaran pada kami supaya tak careless lagi.

Hari ni (Sabtu) kami decide nak keluar nak cari bilah kipas bilik solat yang patah tu. Lepas dah beli bilah kipas tu. Kami pegi bayar pape yang patut. Bayar installment kete la kan. Lepas tu decided nak pegi makan.

So makan dekat Planet Curry.

Lepas makan. Kami gerak nak balik la kan. Masa keluar dari kawasan situ. Memang pintu kereta kiri kanan depan belakang semua dah rapat. Keluar kali ni naik kerete Kutex. Tak ada auto lock.

Saya duduk di seat belakang bersama Arissa.

Masa nak keluar simpang ke kanan. Kutex dah mula tekan minyak. Tetibe saya rasa macam ada angin dari luar masuk ke dalam kereta. So saya pandang sebelah kiri.

Ya allah... Terkejutnya saya. Pintu sebelah kiri terbuka ok. And Arissa betul betul kat tepi tu sedang berdiri.

Saya terus jerit.

"Abah abah abah...."

Kutex terus berhenti tepi jalan and saya terus tutup pintu kereta tu and pelok Arissa. Dah nak nangis dah masa tuh.

Saya suspuk. Ehh suspuk plak. Saya suspek Arissa yang bukak pintu tuh. Sebab dia lah orang yang paling dekat dengan pintu tu. Kalau nak kata pintu tu tak rapat. Saya tak ada bukak pintu sebelah situ, mana mungkin saya tutup tak rapat.

Kalau teringat balik jantung akan automatik berdegup kencang semula. Mujur Allah masih panjangkan umur Arissa.

Kalau saya tak toleh kiri. Mungkin yang sebaliknya lah yang berlaku.

Perkara ni menjadi pengajaran pada kami. Setiap kali naik kereta Kutex lepas ni. Dia kene make sure terus lock pintu kereta dia tu.

Korang pon sama. Kalau pakai kereta yang bukan jenis kereta baru. Terus la lock pintu tuh. Bimbang perkara yang tak diingini berlaku plak. Sama sama lah kita mencegah nya.

Kan mencegah tu lebih baik dari merawat. Eeeeewwwaaahhh tetibe lagak Jururawat Masyarakat plak. Kahkahkahkah....

0 BiseekBuzz:

Post a Comment

kalau tinggalkan jejak anda adalah hensem. kalau tinggalkan komen anda adalah cantik...

anda yang membuat pilihan...

senyum sikit...

 

Like Seriously?? Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template