Wednesday, November 7, 2012

Rumah siap pahat berbunyi, berakit rakit ke hulu berenang renang ke tepian. Memang tak ade ape pon.

Wrote By Aleen Afifi
Assalamualaikum..

Now saya dah start kerja di negeri asal saya tapi tempatnya jauh sikit dari tempat tinggal. Memang tak ada  dapat rumah sewa yang dekat dengan tempat kerja lagi buat masa nih. Setakat nih masok office je teros rasa mengantuk. Sebab keluar dari rumah pon awal kan.

Arissa sekarang, tatkala hantar ke rumah makcik saya sure nangis meraung raung macam sakai keluar hutan masok bandar. Sedih nak tinggalkan sebenarnya. tapi demi mencari sesuap nasi dari secupak beras yang datangnya dari selembar bendang. Ceeeewwwaaaahh ayat sasterawati berkaliber lah pulak. Keh keh keh.

Setakat jam 12.29pm nih, saya rasa, oklah kerja disini. Masih banyak yang perlu saya belajar. Yelah saya tak pernah kerja yang macam nih. Walaupon banyak persamaan dengan previous job saya tapi ada jugak new tasks yang saya kena belajar dengan bersungguh sungguh, walaupon belajar kali nih saya tak buat loan PTPTN mahupon MARA atau loan dari EASY RHB sekali pon. Namun saya willing to learn. Demi masa depan yang cemerlang, terbilang dan berbilang bilang macam tagline Bank Muamalat "Esok Masih Ada".

Macam dah mengarut sampai ke dasar laut dah saya nih.

Bimbang menjadi lebih terok serta demi mengelak kan saya dihantar ke Hospital Tampoi, saya rasakan saya perlu untuk berhenti menaip di sini.

Hingga ketemu lagi di lain hari. Sekian wassalamu...

2 BiseekBuzz:

mira ellyna on November 7, 2012 at 12:56 PM said...

lama2 arissa ok la tu

.::WaNiE::. on November 7, 2012 at 2:04 PM said...

ape ko merepek ni

pegi tido

ahahaha

Post a Comment

kalau tinggalkan jejak anda adalah hensem. kalau tinggalkan komen anda adalah cantik...

anda yang membuat pilihan...

senyum sikit...

 

Like Seriously?? Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template